تعداد بازدید: 2474

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 27 تير 1390-21:53

کاملا" رسمي

يک فعال سياسي دانشجويي گفت:معاون سیاسی استاندار مازندران از دعوت نخبگان سیاسی مخالف افراد منحرف از خط رهبری عزیز شدیداً استقبال کرد/اين فرد علاقه مند به جريان انحرافي در بعضی از جلسات غیررسمی دعوت نمی شود و تا حدودی توسط مسئولان ارشد استانداری بایکوت شده است.


مازندنومه: چند روز پيش متن گفت و گوی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های دانشجویی مازندران،در یکی از خبرگزاری های استان انتشار يافت اما يکي از اعضاي اين تشکل مدعيست اصل خبر توسط این خبرگزاری"تحريف"شده است.اين عضو شورا متن کامل خبر مزبور را براي مازندنومه ارسال کرده است که در پي آمده است.

-------------------------------------

سیدهادی حسینی -سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های دانشجویی استان مازندران- در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر در رابطه با انتشار گزارشی درباره ی ارتباط این تشکل با جریان انحرافی ضمن اصلاح این شایعه گفت: شورای هماهنگی تشکل های دانشجویی اجازه هیچگونه سواستفاده ای را به منحرفین راست و چپ نخواهد داد و در خط امام و رهبری خواهد بود .

 وی افزود:خوشبختانه اکثریت قاطع اعضای این شورا از نیروهای بسیجی ، ارزشی و ولایی هستند که هوشیاری لازم را نیز دارند و جریانات و سیاسیون هرگز نمی توانند از آنها بهره کشی داشته باشند .

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه محدث نوری مازندران در ادامه گفت : خبر سواستفاده ی مجموعه ی استانداری مازندران از تشکل های دانشجویی صحت ندارد و اعضای شورا و علی الخصوص دبیر آن که بیشتر از بقیه با استاندارمحترم و معاون ایشان در ارتباط هستند، از بدو تشکیل این شورا تاکنون هیچ گونه حرف یا حرکتی در رابطه با منحرفین از آنها نشنیده و یا ندیده اند .

 حسینی گفت : فقط یکبار یک نفر از مدیران میانی و درجه سوم استانداری که به دلیل مرتبط بودن سمتش با امور دانشجویی به عنوان رابط بین شورا و استانداری از سوی مسئولین ارشد استانداری انتخاب شده بود ،در نشستی درخصوص دعوت از چندنفر از مخالفین جریان انحرافی به دانشگاه ها شدیداً مخالفت به عمل آورده و سنگ اندازی کرده بود که موضوع بلافاصله از طریق دبیر شورا به معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار منتقل شد و معاون استاندار بدون هیچگونه تعللی وی را از عنوان رابط عزل و شدیداً آن فرد را مورد عتاب و سرزنش قرار داده و بر اساس اخباری هم که به گوش ما رسیده تا آستانه عزل وی از سمتش در استانداری پیش رفته است و تحقق آن نیز شاید در آینده ای نزدیک به دور از انتظار نباشد.

 همچنین معاون سیاسی استاندار مازندران از دعوت نخبگان سیاسی مخالف افراد منحرف از خط رهبری عزیز شدیداً استقبال و تاکید داشتند که اعضا شورا و تشکل های دانشجویی مستقل هستند و هر تصمیمی که اتخاذ نمایند استانداری و دستگاه های فرهنگی و دانشگاه های استان تنها از آن پشتیبانی معنوی و مادی خواهند کرد .

وی افزود:متاسفانه آن مدیر درجه سوم دلبسته ی منحرفین بوده و از نمایندگان جریان انحرافی در استان که خارج از مجموعه استانداری فعالیت می نمایند پیروی داشته که پس از افشاگری اعضای شورا مورد عتاب مسئولین ارشد استانداری قرار گرفته و شرایط و عرصه طوری بر این فرد تنگ شد که حتی وی را در بعضی از جلسات غیررسمی دعوت نمی نمایند و تا حدودی توسط مسئولین ارشد استانداری بایکوت شده است .

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های دانشجویی استان با اشاره به اين که تشکل های دانشجویی هم به علت تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری از رسانه ای شدن موضوع در آن زمان خودداری کرده بودند،گفت: استنباط بنده از سخنان دوست فعال دانشجویی که موضوع نفوذ جریان انحرافی در دانشگاه ها را مطرح کرده بود همین مطلبی است که بیان کردم و این موضوع موجب سوءبرداشت وی و بعضی دیگر از اعضای شورا شده بود اما پس از صحبت دبیرشورا با ایشان متقاعد و متوجه اشتباه خود شده اند .

حسینی گفت : بنده ، اعضای شورا و دبیر آن به صورت اتفاقی و بدون هیچ شناخت قبلی و بر مبنای اهمیت و نوع دانشگاه های محل فعالیت و نوع تشکل انتخاب شده ایم و این خود دلیلی است قاطع بر عدم سوءاستفاده،چون اگر چنین نیتی در کار بود حداقل باید جمعی از اعضا ارتباط قبلی با مسئولان داشند، در حالی که اکثریت اعضای شورای هماهنگی در آن زمان جزو منتقدان جدی مسئولان استان بودند .

این فعال دانشجویی با بيان اين که پس کنارگذاشتن آن مدیر به عنوان رابط بر اساس مذاکرات و با نظر مسئولان ارشد استانداری قرار شده بود که دبیر این شورا با دریافت عنوانی اداری خود، مستقیماً امور اداری و برقراری ارتباطات تشکل های دانشجویی با دستگاه ها و ادارات فرهنگی ، اجتماعی استانی و کشوری را پیگیر باشد،افزود:به همین دلیل استاندار مازندران کتباً دستور صدور ابلاغ را صادر کرد، اما پس از اطلاع آن مدیر میانی از موضوع صدور ابلاغ ، اقدام به سنگ اندازی و چانه زنی از طریق همقطاران و دوستان مشترک بین خود و مسئولان ارشد استان کرده تا وجه دبیر و بعضی از اعضای شورا را تخریب کرده و مدیریت ارشد استان را از صدور ابلاغ منصرف نماید که متاسفانه آن رایزنی های با واسطه و غیرمستقیم ، موثر افتاده و باعث شد که مدیریت ارشد استان صدور آن را به تعویق بیندازد .

 وی با يادآوري اين که این تعلل و نبود رابط باعث به به وجودآمدن کندی و عدم پیشبرد امور شورا شد که موجب نارضایتی اعضا و تشکل ها شده است،تصريح کرد:علاوه بر این موضوع تحقق نيافتن اعتبارات مالی وعده داده شده و نبود حمایت های معنوی لازم را نیز باید اضافه کرد که همه ی اینها موجب شده است تا نخبگان تشکل های دانشجویی متصور شوند که به عنوان بازیچه قرار گرفته اند و به همین علت اعتراض جمعی خود را اعلام و تا حصول نتیجه از تشکیل جلسه خودداری کرده اند.

وي يادآور شد: استعفای جمعی در کار نبوده بلکه دبیر این شورا به همین دلایل نزدیک به دو ماه پیش از جایگاه خود استعفا داده که به علت عملکرد مناسب، با مخالفت شدید معاون سیاسی استاندار و اکثریت اعضا شورا همراه بوده است و قول مساعد همکاری داده شده است .

اين فعال دانشجويي گفت: بر مبنای آخرین مذاکرات نیز قول داده شده است تا وعده ها و تعهدات مسئولان ارشد استان به زودی محقق شود .

حسینی در رابطه با بحث صدور حکم برای کلیه اعضا نیز گفت : به علت بی اطلاعی رابط سابق از امور ، این حرف از سوی او مطرح شده بود که پس از اطلاعات کسب شده مشخص شد که به لحاظ قانونی چنین چیزی امکان پذیر نمی باشد و قرار شد که دبیر شورا طی نشستی با استاندار و معاونش دیگر راهکارها را بررسی کنند.

 سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های دانشجویی استان در پایان این مصاحبه خاطرنشان کرد : تصمیم استاندار مازندران که فردی فراجناحی است و معاون سیاسی اش در خصوص تشکیل شورای هماهنگی تشکل های دانشجویی که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است قابل قدرداني است و این نشان از توجه ویژه این دو مسئول به دانشجویان دارد و ان شاالله این شورا با حمایت های استاندارمحترم و معاون سیاسی ایشان باید تبدیل به قرارگاهی میان ادارات استان و تشکل های دانشجویی شود .

وي خاطرنشان کرد:این شورا از نظر استانداری مازندران کاملاً به رسمیت شناخته می شود و اگر شرایط فراهم باشد آیین نامه آن به وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم خواهد شد تا در دیگر استان ها نیز چنین ارتباطی میان دانشجویان و مدیران برقرار شود.



    ©2013 APG.ir